Logo-Ontwerpers.be| Voor een Professioneel Logo moet u bij ons zijn!

Afgelopen week ontwierpen we alweer twee nieuwe logo’s. Ditmaal voor Alliantis en Tides. Alliantis is een bedrijf met als hoofdzaak het managen van sporters/atleten, eenerzijds op algemene sporten zoals wielrennen, of andere sporttakken en anderzijds coachen ze reeds een ruiter waarrond er een jumping team zal worden opgebouwd.

Het logo van Alliantis moest 3 versies bevatten: Alliantis Cycling Team – Alliantis Jumping Team – Alliantis Sport Management.

Tides is een vastgoedmakelaar die panden in Spanje verkoopt. Het logo mocht niet te speels zijn, moest een iets wat speciaal lettertype hebben (geen Arial o.a) en maximaal 3 kleuren bevatten. Het is de bedoeling dat het logo een icoon kan worden in Spaans vastgoed.

Dit zijn de uiteindelijke eindontwerpen voor deze twee klanten:

Wanneer mensen het idee hebben een eigen bedrijf te starten zijn er veel dingen om te overwegen en over na te denken. Meestal investeren nieuwe ondernemers veel geld in hun nieuwe activiteit, geld dat soms afkomstig is van een bank in de vorm van een lening. Dit geld kan niet zomaar op het spel worden gezet zonder eerst goed na te denken over de eventuele negatieve gevolgen.

Terwijl sommige investeringen misschien wel belangrijker zijn dan anderen, zijn een aantal essentiële dingen best niet te verwaarlozen.

Zo is het als bedrijf een noodzaak om een merknaam te hebben, dit weet natuurlijk iedereen. Maar wist u dat het belang van een eigen, professioneel logo eens zo belangrijk is voor uw onderneming? Dit verwaarlozen is alvast geen goed idee.

Laten we eens kijken hoe de meeste startende ondernemers aan een eigen logo ontwerp geraken.
 
• Zelf Ontwerpen

Een boekhouder of loodgieter dat zelf zijn eigen logo ontwerpt? Een beetje vreemd. U gaat uw eigen tand toch ook niet trekken als u kiespijn hebt? Hopelijk niet. Conclusie: ieder heeft zijn specialiteit en vak en als startende ondernemer is het beter uw tijd te investeren in belangrijkere dingen.

Zelf ontworpen logo’s lijken dikwijls erg amateuristisch en iedereen kan makkelijk een logo herkennen dat niet door een professional werd ontworpen. Geloof me, wat professionals doen is je geld waard, dus het is verstandiger je tijd niet te verspillen!
 
• Door een vriend of familielid

Regel om te volgen: betrek zo weinig mogelijk vrienden en familieleden bij uw bedrijf.

Een professionele grafisch ontwerper zal blijvend zijn of haar uiterste best blijven doen om een gepast logo voor uw onderneming te ontwerpen, het is dan ook zijn of haar job en broodwinning.

Bij een vriend of familielid is dit helemaal anders en is het bovendien vaak moeilijk om afkeurend advies te geven als het ontwerp niet of niet helemaal volgens wens is. Dit zal uiteindelijk ook een negatieve invloed hebben op het eindresultaat.
 
• Onprofessionele logo ontwerper

In de bedrijfswereld geldt de regel “de juiste persoon voor de juiste baan”. Als verkeerde mensen worden aangeworven voor het ontwerpen van uw logo kan dit nooit goed aflopen. Alleen een professionele en erkende ontwerper zal uw logo tot in de puntjes kunnen afwerken, wat het eindresultaat alleen maar ten goede zal komen.
 
Ons Advies

Ik verzoek je om even goed na te denken over deze kwesties. Het laten ontwerpen van je bedrijfslogo is slechts een eenmalige kost. Kies je echter voor een goedkoper of gratis alternatief dan kan het resultaat minder professioneel of niet geschikt zijn voor drukwerk (folders, flyers, advertenties, etc.) wat je op termijn dan weer extra geld en tijd zal kosten om het logo aan te passen of een nieuwe ontwerper in te huren. Good Luck! :-)

Lindbergh Consult contacteerde ons om een logo uit te werken voor hun bedrijf. Deze onderneming specialiseert zich in de begeleiding en uitwerking van zorgprojecten.
Het moest een klasse logo worden met veel stijl, een soberheid en toch expressief om cachet uit te stralen.

Traiteur Amand wou een nieuw logo voor zijn zaak die eenvoud en natuurlijke frisheid weergaf.

United Medical Services is een holdingbedrijf gevestigd op Schiphol in de luchtvaartsector en vroeg ons om haar logo te ontwerpen. Ze richten zich op de nodige medische inentingen/vaccinaties om op reis te vertrekken naar bepaalde landen.

United Visa Services is een zusterbebedrijf van Medical Services te Schiphol.
Ze waren zeer tevreden met hun vorige logo bij ons van United Medical Services en lieten ons meteen een bijkomend logo ontwerpen voor VISA Services, dat zich vooral bezighoudt met paspoorten, visums o.a herkenning via vingerafdruk.

Pasana is een uitzendkantoor voor laaggeschoolde arbeiders en buitenlandse arbeiders. De slogan ‘Samen partner in werk‘ moest er vooral in verwerkt worden. Ze vroegen ons om een professioneel logo te ontwerpen met een wereldbol erin.

Omdat “PASANA” nogal ‘tropical’ klinkt hadden ze liefst geen al te lichte kleuren, anders zou dit wel eens kunnen linken naar een drankje of een dierentuin.
Hun klanten bestaan o.a uit een champignonbedrijf, een pluimveeslachterij, bedrijven voor groenten-en diepvriesmaaltijden en verpakkingsbedrijven…

Ze wilden als logo iets vernieuwends zien, strak, in lijn en met een wow-effect. Dit is het uiteindelijke logo design:

Molior is een gekend bouw-en renovatiebedrijf. Hun clienteel bestaat hoofdzakelijk uit mensen die wensen te verbouwen of te renoveren.
Ze wilden graag een modern en frisogend logo en hielden aan een strak lettertype.

Na enkele herbewerkingen viel de uiteindelijke keuze op dit logo.
De groene kleur in het logo mocht best nogal opvallend zijn voor druk op T-shirts en werkkledij…

Binnenkort openen ze een kinderdagverblijf met de naam “Mannetje Maan”. Ze waren nog op zoek naar een gepast logo en deden daarvoor beroep op ons. Het zou kindvriendelijk maar zeker niet kinderachtig, opvallend, speels, origineel en toch blijvend moeten zijn.

In het logo moest er tegelijk iets avontuurlijks zitten zoals het op reis gaan in het leven. Ze komen immers niet enkel naar de crèche om te slapen, maar ook om constructieve dingen te doen en ze voor te bereiden op hun eerste grote stap naar school…

Webradio ‘Arcan’ contacteerde ons voor zijn logodesign.

Het logo moest een figuur bevatten dat meteen wees in de richting van radio. De vermelding ‘Webradio’ maakt meteen het verschil duidelijk met een gewoon radiostation.
We moesten ons houden aan rustige tinten maar toch meteen herkenbaar.

Dit werd dan het uiteindelijke logo van WEBRADIO Arcan:

Barbier REGINALD uit Overijse had een tijdje geleden bij ons reeds een logo laten maken en wilde nu iets ’speciaals’: een nieuw logo dat ogenschijnlijk veel compacter zou zijn dan zijn origineel, maar toch meteen verwees naar zijn zaak door het behoud van ‘zijn’ kleuren en mede door de keuze van een ‘object’ dat meteen verwees naar zijn ‘beroep’.

Het werd deze speelse schaar met veel souplesse die de handvaardigheid en de fijne beroepskennis bewijst van deze barbier met duidelijk een hart voor zijn zaak.


La Maison du Champagne
contacteerde ons voor hun logo. Champagne is en blijft een klasse-drank en dit klassevolle en sjieke aspect moest ook uit het logo blijken.
Dit werd het resultaat. Rustige kleuren, en een rijkelijk symbool dat wijst op de kwaliteitsdrank die geserveerd wordt bij feestelijke gelegenheden….

Deze week werkten we weer twee nieuwe logo ontwerpen af. Het ene logo was voor een nieuwe shot-bar in Antwerpen, genaamd Pitstop Bar Shot & Go, het andere logo voor de nieuwe webwinkel MaKids.

Pitstop Bar Shot & Go
Pitstop Bar Shot & Go is een café waar mensen komen indrinken alvorens naar een discotheek te gaan. Hun specialiteit zijn shotjes. Tijdens de dag komen vooral voorbijgangers of kantoormensen iets drinken en eventueel kleine snacks verorberen.

Het logo voor Pitstop Bar Shot & Go moest de Formule 1 kleuren bevatten alsook een finishvlag. Verder hadden we eigenlijk vrije keuze.
Dit is het uiteindelijke resultaat, het nieuwe logo van Pitstop Bar Shot & Go:

MaKids
MaKids is een nieuwe webwinkel voor mama’s en kinderen, ze verkopen vooral houten speelgoed en juwelen voor mama’s, meter, oma’s, zwangere vrouwen, enz.
Ook verkoopt MaKids online leuke geboortegeschenken en andere leuke gifts.

Het logo moest een figuur bevatten die herkenbaar is en die speels overkomt. Verder moesten we heldere kleuren gebruiken en moest MaKids met hoofdletter M en hoofdletter K geschreven worden. Dit is het uiteindelijke  logo van de MaKids webwinkel geworden:

HSR Holland Logo

Deze week ontwierpen we een nieuw logo voor HSR Holland, een bedrijf gespecialiseerd in het leveren en herstellen van mechanische as-afdichtingen voor allerhande industriële pompen.

Het logo moest een groene en zwarte kleur bevatten en moest 2 abstracte ringen als afbeelding bevatten. Verder moest het logo op zowel een zwarte als witte achtergrond gebruikt kunnen worden en moest het tevens goed zichtbaar/leesbaar zijn op kleine stickers.

Dit is het uiteindelijke resultaat, het nieuwe HSR Holland logo ontwerp:

Afgelopen vrijdag legden we de laatste hand aan het nieuwe logo voor schilderbedrijf Dimitri De Gucht. De onderneming is gespecialiseerd in Schilder- en decoratietechnieken voor particulieren en kleine bedrijven.

Het logo moest een retro-tintje bevatten en er mochten liefst geen pastelkleuren in verwerkt worden. Verder hadden we volledig de vrije keuze. Dit is het uiteindelijke resultaat geworden: